Blogger Layouts

I made this widget at MyFlashFetish.com.

zikrullah n doa

Khamis, 3 Mac 2011

syukur sabar senyum

SYUKUR



Dari Abdullah bin Mas'ud berkata, bersabda Rasulullah SAW (ertinya): "Sesungguhnya Allah membagi di antara kalian akan akhlak kalian sebagaimana membagi diantara kalian akan rizqi kalian. Maka sesungguhnya Allah Yang Maha Gagah dan Maha Tinggi memberikan dunia kepada orang yang Dia cintai dan tidak Dia cintai, akan tetapi Dia tidak memberikan agama ini (al-Islam), kecuali kepada orang yang Dia cintai. Maka barang siapa yang Allah berikan padanya agama maka sungguh Allah mencintainya."(diriwayatkan Imam Ahmad)

syukur syukur....
sentiasa..kita Di lahir dlm islam dan d cintai Allah

SABAR

cinta..hebat tiada bndingan..biar pn..x d suka oleh sesiapa(jika berlaku)
anggap la ia..cinta Allah..Allah lebih mengetahui..dari kamu

firman Allah
“Dan Kami pasti akan menguji kalian dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa, dan buah-buahan. Dan sampaikanlah kabar gembira kepada orang-orang yang sabar. (Yaitu) Orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka berkata inna lillah wa inna ilaihi raji’un (sesungguhnya kami milik Allah dan sesungguhnya kepada-Nya kami kembali)”. ( al-Baqarah ayat 155-156)

sabar hadapi ujian sentiasa dkt diri pada Allah doa adalah senjata..=)

SENYUM

Diriwayatkan bahawa pada suatu hari Uyainah bin Hisn memasuki tempat RasulluLLAH (sholALLAHua'laihiwasalam).Sementara dia termasuk dikalangan bangsa Arab yang beperangai kasar ,ketika Uyainah sudah sampai di hadapan baginda,maka baginda tersenyum kepadanya.

Masalah ini telah disebutkan Aisyah RA.: “Ada seorang lelaki yang meminta izin untuk bertemu dengan baginda Nabi.Ketika baginda melihat orang itu dari jauh ,maka beliau bersabda, “Dia adalah seburuk-buruk saudara dalam kerabat dan anak dalam kerabat”.Namun ketika orang (Uyainah) itu sudah duduk,baginda memberikan senyuman di wajah dan menerima dengan baik hati kedatangan orang itu.

Ketika orang itu sudah pergi ,Aisyah berkata kepada baginda: “Wahai RasulluLLAH ketika melihat orang itu tadi dari jauh engkau berkata begini dan begitu.Tapi kemudian engkau berwajah ceria setelah berada di hadapannya dan menerima kedatangannya dengan baik hati.”..Kemudia baginda bersabda “Wahai Aisyah,bilakah engkau melihatku berbuat tidak baik?.” (diriwayatkan Al-Bukhari)

senyum..walu seseorg itu jht dgn kita...
mari la cuba..insyaAllah berjaya..=)

sama2 kita..
saya pn sama..insyaAllah..
salah silap..d inbox la tegur ye ye..hehe

” Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amalan soleh yang Engkau redai; dan masukkanlah daku - dengan rahmatMu - dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh” ..doa nabi sulaiman..

0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...